SALAM AIDIL FITRI

SALAM AIDIL FITRI

SELAMAT DATANG. KE BLOG SURAU AL ANSAR GP.

" AGAMA ITU ADALAH NASIHAT "

ULAMA ITU PEWARIS NABI


Sunday, January 31, 2010

Berita Kebakaran Rumah

Sebuah rumah di kampung Seberang Baruh, Kuala Terengganu telah terbakar pada 31 Januari 2010, Ahad jam 7.45 pagi.Rumah 2 tingkat separuh bata dan kayu milik mangsa iaitu Nik Ahmad Kamil telah hangus dimakan api pada tingkat atas sementara tingkat bawah terselamat kerana dibuat daripada bata.

Kejadian berlaku berpunca litar pintas dari bilik anak lelakinya di tingkat atas rumah tersebut. Ketika itu mangsa berada di tingkat bawah rumahnya. Tiada kehilangan jiwa berlaku, semua ahli keluarga beliau terselamat, Walaupun semasa kejadian 2 ahli keluarga mangsa berada didalam rumah iaitu seorang anak perempuan mangsa yang tidur di tingkat atas sempat menyelamatkan diri, begitu juga isteri beliau dan anak -anak yang lain yang telah keluar berkerja dan belajar sebelum kejadian berlaku.

Turut sempat berada semasa kebakaran tersebut saudara Wan Faizol Wan Abas, setiausaha Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu yang juga ketua cawangan di kampung tersebut. dan pada tengaharinya Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri YB. Ustaz Mohd Nor Hamzah telah datang menziarahi mangsa serta menyampaikan sumbangan dari pihak Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu.

Kepada orang ramai yang ingin menghulurkan bantuan boleh menghubungi saudara Wan Mohd Faizul di talian 0139277330 atau terus masukan sumbangan ke akaun bank Dana Ta'awun DPPNT Maybank Islamic bernombor 563064113837. Sila maklum kemasukan sumbangan tuan puan kepada ustaz Nazari ( ketua Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan DPPNT ) di talian 019 9108432 ( atau hantar sms butiran kemasukan sumbangan " Kebakaran 31 Jan" dengan menyatakan jumlah, tarikh dan tempat-cawangan bank ).

KRU Tv AlAnsar sempat merakamkan gambar dan video kejadian tersebut.

No comments:

Post a Comment